Педагогічний досвід

Опис досвіду роботи

Знання, вміння та навички, які молодь набуває й виробляє, навчаючись у школі, беззаперечно, є важливими. Поряд із цим сьогодні актуальності набуває поняття компетентності учня, що визначає готовність учня-випускника до життя, його подальшого особистого розвитку й до активної участі в житті суспільства. Важливим нині є не тільки вміння оперувати власними знаннями, а й бути готовим змінюватись та пристосовуватись до нових потреб ринку праці, оперувати й управляти інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення, навчатись упродовж життя. Досягнення цих цілей на сьогоднішній день неможливе без інформатизації освіти та впровадження компетентністного підходу на всіх щаблях освіти. Прогресивна освітня спільнота сьогодні ставить перед собою нове завдання - сформувати в школяра та дорослого вміння вчитись. 

На жаль, значна частина учнів має нестійкий інтерес до навчання. У багатьох школярів помічена несформованість пізнавальної потреби як потреби у здобутті нових знань. Для частини учнів характерною є орієнтація не на рівень знань, а на їх оцінку. Як же зацікавити учнів, щоб підвищити рівень їх компетентності?
Проблемою мого професійного досвіду є «Впровадження інтерактивних технологій на уроках інформатики». Тому інтерактивність на уроці дозволяє краще розвивати всі компетенції учня.
Компетентність - це не просто сума знань, умінь та навичок, а й психосоціальна риса, яка надає учню сили та впевненості у власній успішності, можливість ефективно взаємодіяти з навколишнім середовищем.компетенції пізнавальної діяльності: ставлення та розв'язання пізнавальних задач; нестандартність рішення; проблемні ситуації - їх створення і розв'язання; продуктивне й репродуктивне пізнання; дослідження, інтелектуальна діяльність;компетентності діяльності: гра, учіння, праця; засоби діяльності: планування, проектування, моделювання, прогнозування, дослідницька діяльність, орієнтування в різних видах діяльності;компетентності інформаційних технологій: отримання, опрацювання, по¬дання інформації, перетворення її (читання, конспектування), масмедійні, мультимедійні технології, комп'ютерна грамотність; володіння електронною інтернет-технологією.Відповідно до Державного стандарту загальної середньої освіти у 2016/2017 навчальному році п'ятикласники розпочали вивчати інформатику за оновленою програмою. Основна увага приділяється ознайомленню учнів з набором понять і термінів, тому часто звертаюсь до набутого життєвого досвіду учнів з початкової школи, не відходячи в той самий час від принципу науковості.
На уроках застосовую логічні завдання, завдання на уважність та кмітливість, ігрові прийоми. Кожен урок проводжу з використанням комп'ютерів. Для перевірки засвоєння теоретичного матеріалу та формування практичних навичок на комп'ютері застосовую комп'ютерні програми на базі комплексу редакторів Microsoft Office.У 2016/2017 навчальному році в основній школі продовжується поступове впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти й нових програм з усіх базових дисциплін. 
П'ятикласники ще люблять гратися, тому часто використовую ігри та завдання для роботи учнів в парах і групах. Щоб зацікавити учнів вивченням теоретичного матеріалу на різних етапах уроку використовувати ребуси, кросворди, тести; створюю проблемні ситуації.
Для відпрацювання навичок роботи в графічному редакторі та редакторі презентацій використовую власні файли-заготовки.
Збереження та зміцнення фізичного здоров'я учнів постійно тримаю у центрі уваги. Для профілактики стомлювальності, порушення статури, зору учнів на кожному уроці проводжу фізкультхвилинки та гімнастику для очей.
Учні 6-х класів навчаються за програмою «Інформатика». Під час вивчення цього курсу школярі отримують початкові навички програмування за допомогою навчального середовища виконання алгоритмів Скретч та роботи в мережі Інтернет. Шестикласники не лише відтворюють готові проекти у програмному середовищі, але й вчаться створювати власні. Велику увагу приділяю питанням правильного пошуку інформації в мереж Інтернет та безпеці в глобальній мережі.
У 7-х класах проводжу навчання з частим використанням методу проектів, зокрема за методикою Intel, формує в учнів навички роботи в команді (парах, малих групах); вміння аргументовано доводити свою думку, ілюструвати власні ідеї, думки, проводити дослідження та робити висновки. Розширюються і поглиблюються знання з різних предметних галузей. Вдосконалюються навички роботи учнів з комп'ютерними програмами та мережами, комп'ютерною технікою.
В результаті виконання проекту в учнів формуються навички збору, систематизації, класифікації та аналізу інформації; навички публічного виступу з використанням мультимедійних засобів.
Усе вищезазначене дає учню можливість в майбутньому стати успішною, самодостатньою людиною.
Учні 8-х класів вперше познайомились з об'єктно орієнтованим програмуванням. Робота проводиться в групах за допомогою програмного середовища «Lazarus».
При вивченні інформатики у старших класах вважаю доцільним використання методу проектів та різноманітних методичних прийомів: «Встанови відповідність», побудова асоціативного куща тощо.
Значну увагу приділяю якісному виконанню практичних робіт та вправ; заохочую до творчого виконання завдань. Всі учні працюють самостійно. Учні, які першими виконали роботу, здають її вчителеві та виступають в ролі консультантів для більш слабких однокласників. При цьому в учнів формується почуття відповідальності та взаємодопомоги в колективі, значущості кожного в ньому. 
Намагаюсь зацікавити інформатикою тих учнів, для яких улюбленими предметами є біологія, хімія, історія та інші предмети; широко використовуючи при цьому міжпредметні зв'язки та прикладного програмного забезпечення навчального призначення: 10000 Words, «Історія України», «Біологія людини», Gran 2D.
Треба мати на увазі, що в усіх школярів є потреба і в нових враженнях, і в постійній розумовій діяльності, тренуванні окремих фізичних функцій (мислення, уяви). Результат навчання кращий при опорі на наочний матеріал (реальні предмети, моделі різноманітних об'єктів, таблиці, фотографії і т. п.). З цією метою готую велику кількість ілюстративного матеріалу, комп'ютерних презентацій. Заохочую учнів до створення додаткових матеріалів: кросвордів, презентацій, буклетів.
Одним з основних завдань вчителя сьогодні є формування інформаційної культури учня, складовою якої є самостійне знаходження та опрацювання інформації. Тому привчаю учнів самостійно знаходити відповіді на поставлені запитання. З цією метою навчаю учнів складати опорний конспект, працювати на комп'ютері за інструкцією. 
Велику увагу приділяю позакласній роботі з предмета. Є керівником шкільного гуртка «Основи сучасних компютерних знань та інформаційних технологій», яким охоплені учні 6-9 класів. Щороку мої учні стають переможцями районних та учасниками обласних олімпіад з інформатики та інформаційних технологій. Окрім підготовки до олімпіад та участі в шкільному тижні з інформатики, діти створюють.
Атмосфера творчості, можливість проявити пізнавально-індивідуальні якості, конкуренція за рівнем компетенції, самостійна робота у вигляді змагань, створення власних програмних продуктів, постійна участь у різноманітних конкурсах, проектах та олімпіадах - шлях до підвищення рівня компетентностей учнів. Ключові компетентності в шкільній освіті України описано в працях багатьох педагогів, зокрема до них входять:
Для формування та розвитку предметної ІКТ-компетентності та ключових компетентностей в учнів різновікових груп застосовую різні форми та методи. Практичні завдання повинні бути цікавими для учнів, спиратися на їх життєвий досвід. Прикладами таких презентацій можуть слугувати «Моє портфоліо», «Моя родина», «Моя Україна» тощо. Зміст практичних завдань добираю таким чином, щоб тривалість їх виконання не перевищувала 15 хв. (згідно з санітарними нормами щодо тривалості безперервної роботи за комп'ютером учнів цієї вікової категорії). При доборі практичних завдань враховую особливості класу.
Постійно займаюся самоосвітою та працюю над підвищенням своєї фахової майстерності.
У школі проводжу заняття для вчителів, де допомагаю розібратися з проблемними питаннями, пов'язаними з ІТ. На засіданні районного методичного обєднання проводив майстер-клас для вчителів по розв'язанню олімпіад них задач з програмування. Створив та адмініструю шкільний сайт.

© 2016 Worlds Collide. Всі права захищені.
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати